BDK

27. septembris - BDK talka #12

Talkā tika turpināti iesāktie darbi pie depo trešā ceļa atjaunošanas, lai galarezultātā paplašinātu lietojamo ceļu klāstu pie depo - lai vagoniem stāvēšanai būtu savs ceļš, kas neaizsedz lokotraktora un drezīnu ceļu uz depo. Pavasara Lieltalkā tika noņemtas sliedes, atrakts agrākā trešā ceļa sākumposms līdz pārmijai uz trešo un ceturto depo ceļu, izņemti sapuvušie gulšņi un ieklāti dzelzsbetona. Talkā Talkā 12. septembrī tika izlīdzināta zemes klātne zem pārmijas, ieklāti gulšņi tai, sameklētas un sanestas visas trūkstošās sliedes un pārmijas sastāvdaļas.

Šajā talkā tika papildus vēl padziļināti gulšņi dažās vietās, lai atvieglotu kabošanu, iztaisnotas saliektās rāmjsliedes, kā arī uzsākta sliežu kabošana klāt pie gulšņiem - pilnībā ieklāts un savienots viens ceļa pavediens! Lai iztaisnotu sliedes, tās tika uzkarsētas uz liela ugunskura, kas talkas noslēgumā lieti noderēja vakariņu pagatavošanai!

Drukāt E-pasts

12. septembris - BDK talka #11

Talkā tika turpināti 2015. gada pavasarī iesāktie darbi pie depo trešā ceļa atjaunošanas, lai galarezultātā paplašinātu lietojamo ceļu klāstu pie depo - lai vagoniem stāvēšanai būtu savs ceļš, kas neaizsedz lokotraktora un drezīnu ceļu uz depo. Pavasara Lieltalkā tika noņemtas sliedes, atrakts agrākā trešā ceļa sākumposms līdz pārmijai uz trešo un ceturto depo ceļu, izņemti sapuvušie gulšņi un ieklāti dzelzsbetona (skat. foto).

Šajā talkā tika nolīdzināta zemes klātne, ieklāti visi atlikušie dzelzsbetona gulšņi, nomainīti bojātie koka dībeļi gulšņos un ieklāti koka gulšņi zem pārmijas uz trešo un ceturto ceļu. Tika ieklātas agrāk noņemtās sliedes, kā arī no sliežu rezervēm tika atrastas visas nepieciešamās pārmijas sastāvdaļas, tās tika piemērītas pēc garuma un apzināts nepieciešamais labojumu apjoms (visbūtiskāk - jātaisno divas rāmjsliedes).

Drukāt E-pasts

09. augusts - BDK talka #9

Talka notika Dzelzceļnieku svētku noskaņās - tika sperts pirmais solis maģistrālā ceļa atjaunošanā - atjaunots un saremontēts pirmais nozagtais sliežu posms 7 m garumā, tā pagarinot lietojamo ceļu garumu par nedaudz vairāk kā 100 metriem, un ļaujot pievest ceļa materiālus nākamajiem trūkstošajiem posmiem.

Talkas laikā tika izmantota gan motordrezīna ar piekabi, gan piedarbināts lokotraktors ESU1A-481, veicot manevrus ar vagoniem - pievelkot pie depo hoperdozatoru, reizē izmēģinot pirmo reizi ar vilcienu saremontēto pārbrauktuvi, kā arī pārbaudīts zem lokomotīves svara maģistrāles pirmais posms, lai precizētu nākamos remontdarbu apjomus!

Sīkāk - skat. fotogrāfijās! Autors: A. Galītis

Drukāt E-pasts

29. augusts - BDK talka #10

Talka nebija daudzskaitlīga, taču veiksmīga un ar lieliem panākumiem. Talkas laikā tika veikti sagatavošanās darbi nākamajiem ceļa darbiem:
1) saremontēti ceļa darbu rokas instrumenti (kabu āmuri, lāpstas, utt.), kas bija sākuši uzrādīt atslābuma pazīmes no aktīvas izmantošanas iepriekšējās talkās;
2) tika saremontēts un aprīkots ar nepieciešamajām šļaukām pneimatiskais āmurs, kurš turpmāk lieti noderēs, lai atvieglotu kabu iesišanu gulšņos;
3) lokotraktoram ESU1A-481 tika izveidots papildu gaisa noņemšanas pieslēgums pneimatiskā āmura darbināšanai;
4) tika nomainīts ar jaunu informatīvais plakāts mežā pie Baložu pilsētas robežas, uz maģistrālā sliežu posma (tagad ar norādi uz mūsu mājaslapu);
5) tika iztīrīts hoperdozators, veikti arī reizē manevri ar to un pārbaudīts darbībā, tai skaitā sagatavots pirmā balasta iekraušanai!

Foto: D. Bušs

Drukāt E-pasts

Noslēdzies KKF projekts - ēdnīcas interjera restaurācijas 1. posms

   Laika posmā no 2013. gada 01. novembra līdz 2015. gada 30. jūnijam biedrība "Bānīša Draugu klubs" ar Valsts Kultūrkapitāla fonda atbalstu realizēja projekta "Šaursliežu vagona - ēdnīcas BC1-2183 interjera restaurācija" 1. posmu, tā uzsākot biedrības īpašumā esošā unikālā, autentiskā ēdnīcas vagona restaurāciju.

Drukāt E-pasts